Snacktime!

Het leek mij wel eens leuk om een lekkere maar gezonde snack te maken voor jullie.

Mijn verjaardag komt eraan. Hapjes maken is iets waar ik dagen van te voren mee bezig kan zijn. Het moet lekker, snel en origineel zijn. Nou, ik ben erg blij met deze variant van de chickenstrips. Move over kipnuggets, we hebben nu gezonde chickenstrips met een kwark-munt-avocado dip, jammie!

Wat heb je nodig:

175 gr Kipfilet in reepjes gesneden

Boekweit meel / tarwe meel*

Spelthavervlokken / havermout*

Sesamzaad

Avocado

Kwark

Knoflookpoeder, paprikapoeder, kurkuma, chillipoeder, muntpoeder

2 eieren

Olijfolie /  kokosolie / zonnebloemolie*

*Kies een optie. De eerste optie is wat ik heb gebruikt.

Hoe maak je het:

Pak 3 diepe borden:

klop in bord 1 de eieren los,

Bord 2 strooi je 2 handen vol met de spelthavervlokken. Kruid de vlokken met kurkuma, Paprikapoeder, chillipoeder en het Sesamzaad.

Bord 3 mag je 1/3 vullen met boekweitmeel.

Zet een koekenpan op het vuur met een goede scheut olijfolie en laat goed heet worden.

Pak een reep kipfilet en haal deze eerst door de bloem heen. Dan door het ei en als laatste door de vlokken. Druk goed aan en leg ze in de pan.

Herhaal deze stap met al je reepjes kipfilet en bak ze gaar.

Wees voorzitting met het omdraaien, draai ze zo min mogelijk om.

Saus: 2 eetlepels kwark, kwart avocado, knoflookpoeder en munt en een theelepel water. Prak alles goed door elkaar tot je een egaal mengsel hebt. Kruid eventueel bij.

Klaar zijn ze!! Niets ongezonds aan. Enjoy!

Liefs Nicole

Home

Instafitness_nicole

 

 

Pin It on Pinterest

Share This