31 dagen challenge!

Allereerst happy New Year maak er een mooi 2018 van!

New year, new me.. nee! Daar geloof ik niet in. Wil je iets veranderen? Kan het ter plekke. Gewoon doen. Toevallig zag ik een leuke challenge voorbij komen van het merk “Gymschark”. De uitdaging is om 66 dagen lang gedisciplineerd met jezelf bezig te zijn. Het gaat niet specifiek om afvallen of om ineens super gespierd te worden. Nee, het gaat om de afspraak die je met jezelf maakt op gebied van gezondheid.

Het mooie van zon challenge is dat je een stok achter de deur hebt en weet waar je aan toe bent voor de komende 66 dagen. Door het te delen op social media weet iedereen ook dat je daarmee bezig bent, dubbele stok achter de deur! Je moet, of in dit geval, ik moet wel resultaten boeken anders sta ik voor L*L.
Geïnspireerd door Gymshark ga ik deze challenge aan. Hetgeen waar ik in geïnteresseerd ben, is de afspraak die ik maak met mijzelf, de discipline die ik ervoor moet gaan opbrengen.

Afspraken
Maar wat zullen de worden afspraken? Ze zullen realistisch, haalbaar en meetbaar moeten zijn. Wat ook wel handig is dat je rekening houdt met het aantal uren die je hebt om te koken, sporten ect naast je werk en gezinssamenstelling. Voor mij is het gelukkig heel simpel. Ik woon samen met mijn vriend en ben mijn hoofdbaan helaas verloren eind december. Dus alle tijd om te trainen en maaltijden voor te bereiden.

Wat wil ik bereiken met deze challenge?
Voor ik begin met het formuleren van mijn afspraken wil ik mijzelf eerst afvragen wat ik wil bereiken. Nou een strak lijf zou mooi zijn. Ik wil mijzelf fit voelen, sterk. Zoals je al leest is wat ik net zei niet meetbaar. Oke, concreet. Ik wil vet massa verliezen en spiermassa aanmaken. Fit worden? Wanneer voel ik mijzelf fit? Nou als ik genoeg slaap, goed herstel, voeding eet met optimale voedingstoffen, genoeg water drink. Ook niet meetbaar, klopt. We gaan het uitschrijven.

Afspraak 1
Vetmassa verliezen, spiermassa aanmaken.
Samen met een fitness trainer heb ik een Trainingsschema op maat gemaakt. 7 dagen trainen per week. De trainingen bestaan uit HIIT trainingen van een uur, krachttraining van 1.5 uur, cardio trainingen van 30 min. 2 dagen per week train ik in de ochtend en in de avond, dus 2x op een dag. Ben je benieuwd naar mijn schema, pb mij.
Nu mijn trainingsschema gemaakt is zullen we eerst moeten gaan meten wat mijn huidige waardes zijn om straks de cijfers te vergelijken.
Even wat gegevens vooraf:
Lengte 1.64 leeftijd 34 jaar
Meting is gedaan met een elektronische meter:
Huidige vetmassa 25.3%
Gewicht: 57.6 kg
Vetvrije massa:43 kg spiermassa 40.8 kg
Bmi 21.7

n.b. ik heb een meting gedaan voor kerst! Deze was 24.6% ik ben dus best gestegen in vetpercentage. De schuld ligt bij eten en alcohol. Nja, de schuld ligt natuurlijk gewoon bij mij. De frequentie van mijn trainingen waren gedurende de feestdagen hetzelfde gebleven, gewoon 5x per week. Zo zie je maar, voeding en alcohol zijn niet best voor je lichaam! Buiten dat het vet percentage is gestegen voelde ik mij ook niet fit.

Afspraak 2
Ik voel mij fit wanneer ik voelde slaap, lekker kan trainen en goed eet. Dit is gebaseerd op mijn ervaring. Hieronder staat beschreven hoe ik dit gevoel kan bereiken.
Ik ga om 23.00 naar bed, gebruik van mijn telefoon is 15 min toegestaan.
Ik eet 500/ 600 gr groente per dag en drink 2 tot 2.5 liter water
Koolhydraat momenten worden aangepast voor en na trainingsmomenten.
Eiwitinname blijft ten alle tijden hoog. (Ook dit kan concreter maar daar ga ik jullie niet mee vervelen)

Hier het bewijs van mijn huidige status.. (no filter)

  

Ik ben een strebertje en de cijfers die ik nu zie, bevallen mij echt niet. Vooral het verschil van voor de kerst en na oud en nieuw niet. Nog even ter verduidelijking, ik weet dat ik prima bmi heb. Niet ongezond maar gewoon gezond. Ikzelf kies er alleen voor om dit te verlagen. Ik krijg voldoende begeleiding van professionals om dit binnen de lijnen te doen. Ook mijn tip aan jou is om hulp te vragen mocht je willen afvallen. Niet gaan crashen, honger jezelf niet uit. Wees niet bang voor koolhydraten. Jezelf te kort doen aan voedingsstoffen is niet goed voor het lichaam. Ga voor een duurzame oplossing. Heb je hulp nodig, neem dan contact op met mij, neem een kijkje op mijn website www.gofothealthy.nl

Oke, laten we starten, tussentijds schrijf ik nog een update voor jullie. Here we go!

Xxx Nicole
Volg mijn journey op instafitness_nicole

 

 

Go For Healthy
GO FOR HEALTHY helpt je bij het realiseren van een gezonde en bewuste levensstijl in de vorm van advies en het geven van workshops en begeleiding omtrent voeding en gezondheid.
Er is tegenwoordig veel vraag naar wat nou juist is qua voeding en gezondheid. Wat zijn de “juiste voedingsmiddelen”, wat moet ik eten om af te vallen en hoe bereid ik het. Ik sta vooral voor simpel, gemakkelijk en vers. Het moet vooral simpel te maken zijn en weinig tijd en geld kosten.
Ik geloof niet in dieet trends of het gebruiken van dure middelen. Geen detox of superfoods.
Kun je wel gemakkelijk, gezond en lekker koken zonder dat het je een vermogen kost aan producten en veel tijd kwijt bent?
Jazeker kan dat! Je hoeft echt geen middelen te gebruiken die heel duur zijn of die je niet eens kan uitspreken. Koken doen we met verse producten!

 

Pin It on Pinterest

Share This